Czy chcecie Burroughsa?

Autor: Wojtek Sedeńko, kategoria: WIEŚCI, utworzono: 19 Listopad 2013

princessTrochę po forach, albo w mejlach do mnie, a i tu w komentarzach pojawiły się pytania, czy nie moglibyśmy w Galaktyce Gutenberga wydać Edgara Rice Burroughsa jego cykli rozgrywających się na planetach naszego układu. Mowa o serii Barsoom (John Carter na Marsie, nawet ostatnio sfilmowany dużym nakładem kosztów – u nas znany z pierwszego tomu Księżniczka Marsa) i serii Pellucidar ( u nas znana tylko z drugiego tomu, Pellucidar)

Rozejrzałem się za dostępnością serii i odpowiadam, że z naszej strony byłoby to możliwe. Pytanie tylko, czy naprawdę jesteście tymi cyklami zainteresowani. Chętnie poczytam Wasze opinie.

Komentarze (41)

Rusłan:

19 Lis 2013 o 19:56.

Moim zdaniem znalazłoby się sporo chętnych na cykl marsjański. „Księżniczka Marsa” na allegro cieszy się sporym zainteresowaniem i osiąga dość wysokie ceny.

agrafek:

19 Lis 2013 o 20:04.

Ja chętnie. Niby mam wszystko w ebookach, ale przeczytałbym to chętnie i po polsku, bo jednak to dla mnie zupełnie inne czytanie.

agrafek:

19 Lis 2013 o 20:05.

Poprawka. Tylko Mam tylko cykl marsjański:).

Anioł:

19 Lis 2013 o 20:07.

Ja tak, poproszę.

Przeciwnik poczty:

19 Lis 2013 o 21:20.

Barsoom tak, Pellucidar może troche później, zaraz za The Best of Weinbaum i omnibusem Tannera ze wszystkimi czterema opowieściami o Tumitaku.

pzenek:

19 Lis 2013 o 21:44.

chcecie

s1:

19 Lis 2013 o 21:45.

Gdyby się udało wydać całą serię Barsoom byłoby wspaniale 😀 Próbowałem czytać po angielsku, ale idzie strasznie topornie ;/

Ja:

19 Lis 2013 o 21:58.

Ostatnio zdaje się „Coś na Progu” zamieściło jedną z powieści ERB. Przeczytałem i jest to bardzo sympatyczna rzecz, zatem – tak panie Wojtku chcemy!

tp:

19 Lis 2013 o 22:30.

Jeden głos na TAK.

s1:

19 Lis 2013 o 23:22.

O właśnie! Tumitaka bym chętnie też przeczytał ciąg dalszy, mam tylko część pierwszą z zeszytów Iskier.

niepco:

20 Lis 2013 o 8:44.

Jeden głos na NIE – najgorsza rzecz jaka może spotkać tego typu serię to jej nadmierny rozrost. Osobiście wolałbym aby miała określoną z góry liczbę tomów. Rzadko się zdarza aby kolejne tomy cyklu dorównywały pierwszemu, o czym boleśnie się przekonaliśmy po wydaniu cyklu Pohla.

Wojtek Sedeńko:

20 Lis 2013 o 9:52.

Rozrost nie służy seriom takim jak Kanon, bo ten nie jest rozciągliwy. Z GG nie ma tego problemu. Ja proponuję wydanie po 3 tomy z cyklu, jak w przypadku Lensmana – one są zamkniętymi całościami.

asymon:

20 Lis 2013 o 10:16.

Tak, chcę, acz nie obiecuję, że kupię 🙂 Wyrosłem chyba, próbowałem niedawno czytać w oryginale, ale się nie wciągnąłem.

CCrow:

20 Lis 2013 o 11:18.

Jeżeli tak, jak Lensman, po trzy tomy, te „kanoniczne” to tak. To jest klasyka jak najbardziej 🙂

gt:

20 Lis 2013 o 11:24.

tak

tommyreadalot:

20 Lis 2013 o 14:32.

Jak najbardziej jesteśmy za!!!:)
Na podstawie tego cyklu powstały gwiezdne wrota

Drumlin:

20 Lis 2013 o 14:39.

Głos na tak – bardzo chętnie przeczytałbym kontynuację „Księżniczki Marsa”.

vattghern76:

20 Lis 2013 o 15:17.

Drukować!

Piotr:

20 Lis 2013 o 15:28.

Jak po 3 tomy to dobry pomysł.

Pit:

21 Lis 2013 o 11:58.

Tak, zdecydowanie drukować. A byłaby przy okazji szansa na wspomniany cykl Tannera o Tumitaku ?

Cyryl:

22 Lis 2013 o 15:23.

Panie Wojtku jak najbardziej tak. Powieści Burroughsa o przygodach Johna Cartera i jego ukochanej Dejah Thoris, a później kolejne części cyklu Barsoom czy Pellucidaru to już klasyka. Wstyd, że do tej pory nie wydano tego u nas. Swego czasu miała te książki w planach świętej pamięci „Alfa”, która wydała trylogię Burroughsa „Ląd, o którym zapomniał czas” i parę innych cennych ramotek z serii Dawne Fantazje Naukowe ale do tego nie doszli, a szkoda. Jakby jeszcze można było wznowić trzecią część przygód prof. Challengera i jego ekipy (Zaginiony świat i Tajemnicze pasmo jest łatwo dostępne) A.C. Doyla (Tajemnicze krainy – na Allegro chodzi po 200-300 zł) czy w ogóle nie wydane u nas powieści przygodowe H.R. Haggarda z cyklu o Alanie Quatermainie (chociaż to podchodzi bardziej pod pulp fiction: Afryka , zaginione miasta, tajemnicze bóstwa)). Ech, marzenia…. Natomiast za pomysł wydanie E.R.B należy się panu medal, nie przypuszczałem, że doczekam się polskiego wydania tych książek!!!

eddvard:

22 Lis 2013 o 21:21.

Jeśli już o ERB mowa, to czy byłaby szansa na „The Outlaw of Torn”? Jeśli tak, to ze swojej strony obiecuję kupić przynajmniej 2 egzemplarze 😉

Hihnt:

24 Lis 2013 o 12:55.

A jak pytalem na Falkonie o ERB, to byla mowa o tym, ze moze ewentualnie Pellucidar 🙂
Na Cartera wydaje mi sie, ze jest rynek (sadzac z tego, ze regularnie wchodza na moja strone osoby szukajace Bogow Marsa). Jezeli mialyby byc tylko 3 tomy, to jak rozumiem poszlyby pierwsze 3 ksiazki serii? Pytanie tylko, czy Cos na progu bedzie chcialo kontynuowac swoje „zabawy” z ERB.

Pavlaq:

1 Gru 2013 o 15:44.

Ja również się piszę na te pozycje 🙂 Tylko szkoda, że z wiekiem człowiek ma coraz mniej czasu. Kiedyś na jedną przeczytaną przypadały 3 kupione, teraz ten stosunek może wynosić nawet 1/5… 🙁

Piechur:

6 Gru 2013 o 10:03.

Od czasów publikacji w „Fantastyce” mam ogromny sentyment do Barsoom i w ogóle do planetary romance. Udało mi się nawet zebrać niezłą kolekcję komiksowych adaptacji, crossoverów i kontynuacji. Niektóre z nich były całkiem udane, ale szczerze mówiąc trochę się bałem sięgać po oryginalne powieści Burroughsa. A teraz w „Coś na progu” przeczytałem „Władcę umysłów z Marsa” i okazało się, że to wciąż świetna lektura. Jeśli kolejne tomy się ukażą, wchodzę w to na 100%.

Marcin:

29 Gru 2013 o 23:24.

Jak tylko będzie dostępne to najlepiej pełna prenumerata wszystkich 11 części ( cyklu marsjański ). Biorę w ciemno. Liczę że się uda i w 2014 chociaż pierwsze dwa tomy zobaczymy.

mich145:

12 Paź 2014 o 18:31.

Jak z tą ksiażką, można juz gdzies kupić w polskiej wersji językowej?

Wojtek Sedeńko:

12 Paź 2014 o 20:40.

W 2015

mich145:

13 Paź 2014 o 7:39.

I to będzie od 1 części? czy od drugiej ?
w co ile ukazywały by się nowe części?

Wojtek Sedeńko:

13 Paź 2014 o 10:44.

Po kolei, od Księżniczki Marsa

piterwisnia:

9 Lut 2015 o 16:04.

Bardzo chętnie zakupiłbym kolejne tomy marsjańskich przygód Johna Cartera, od czasu publikacji pierwszej części w Fantastyce w latach 80-tych upłynęło sporo czasu a nadal pozostają w pamięci. Tak samo chętnie doczytałbym kolejne przygody Tumitaka, posiadam tylko dwa pierwsze tomy czarnych zeszytów Iskier, dla mnie cymesik, kolejne przygody bardzo oczekiwane.

Wojtek Sedeńko:

9 Lut 2015 o 20:01.

Pierwszy właśnie wznowiliśmy, kolejne w przekładzie.

adgra:

28 Lut 2015 o 10:14.

Bardzo proszę o wszystkie książki E.R.B. a przede wszystkim Pellucidar.

Robson:

23 Mar 2015 o 19:42.

Po pierwsze gdzie można kupić pierwszy tom, chyba źle szukam, ale nie mogę namierzyć?
Po drugie kiedy będzie wydany kolejny tom?

Wojtek Sedeńko:

24 Mar 2015 o 6:29.

Tylko tutaj: http://solarisnet.pl/sf-i-fantasy/198607-ksiezniczka-marsa.html
Drugi i trzeci są w przekładzie aktualnie.

mich145:

21 Lis 2015 o 12:35.

Wczoraj miała być premiera 2 części, co się stało ?

Wojtek Sedeńko:

21 Lis 2015 o 13:27.

Proszę czytać późniejsze newsy

Lil:

21 Lut 2016 o 17:22.

I co, wydany?

Wojtek Sedeńko:

21 Lut 2016 o 18:35.

Wydany. Dwa tomy w sprzedaży (ale tylko w solarisnet.pl), trzeci w kwietniu.

Jaro:

25 Kwi 2017 o 18:40.

jako, że książki ERB już są wydawane, trochę sie pogubiłem w kolejności książek z cyklu Pellucidar. Uzbierało się kilka pytań. Czy ukazał sie tom 3 pt Tanar of Pellucidar? Czy częścią 4 (jak wyczytałem w sieci) jest Tarzan at the Earth’s Core? Łącznie jest 7 tomów cyklu? Fajnie, że wydawany jest cykl Wenus (liczy 5 tomów- czy zostaną wydane?), a może dalej w przyszłosci wydać cykl Moon albo Caspak? chciałbym też dożyć wydania pełnego cyklu o Tarzanie (24 tomy) i cyklu Haggarda o Allanie Quattermainie (15).

Wojtek Sedeńko:

26 Kwi 2017 o 14:45.

Chcemy wydać Barsoom, Pellucidar i Venus. Co dalej, zobaczymy – Tarzana raczej powinien wydać Zysk – wymagać to będzie nowych przekładów.
Większość serii ERBa pokrywa się w czasie bohaterów, akcja dzieje się równolegle, więc Tarzan pojawia się w krainie Pellucidaru, jego bohaterowie znają też Carsona, głównego bohatera cyklu wenusjańskiego.
Numerację tomów musimy jakoś ujednolicić.

Zostaw komentarz